Eurekacup

30-01-2021

Wat is het?

Nu houden we ons bezig met het eurekacup. Het eurekacup is een toernooi door heel Nederland voor technasium klassen. Ze willen dat mijn groepje en ik een technische installatie maken die restenergie gebruikt om andere dingen te doen. Dit doen we voor een toetje we kijken hoe je een toetje maakt daaruit kan je zien wat hergebruikt kan worden. Mijn groepje en ik willen graag winnen dus doen we onze best. 

Hier is mijn groepje zijn website heir kom je meer te weten over ons en de opdracht. https://kuijpers123.jouwweb.nl/  

Leerdoel

Je hebt per project ook een leerdoel nodig. Mijn leerdoel is discussiĆ«ren.  

Blog

Idee:

Mijn groepje en ik gingen onderzoek doen hoe een toetje werd gemaakt. Hierbij kregen we ideeƫn over wat ons idee werd. Ieder heeft een eigen idee gemaakt en getekend, we gingen samen bespreken welk idee we zouden gaan doen. We hebben een idee gekozen waarbij het melk een groot factor is. Het melk gaat door een buis naar de verpakking afdeling toe, in de buis heb je een tandwiel die een tandwiel buiten de buis laat draaien. We hebben zo een 3 tandwielen, deze zitten aan elkaar vanaf de buis tot de band waar de pakken melk op staan. Dus uiteindelijk als de tandwiel aan het draaien zijn de 4 andere tandwielen aan het draaien. Door de tandwielen gaat de draaiband draaien, zo hoef je geen energie te gebruiken voor de draaiband.

Bij elkaar komen:

3-2-2021 ging mijn groepje en ik samen bij 1 komen en gingen we werken aan de maquette. Dit was heel fijn, want in corona-tijd zie je klasgenoten bijna nooit en toen kon je fijn samenwerken.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin