vaardigheidtrainingen

31-01-2021

Bij O&O maak je veel gebruik van machines en je eigen kwaliteit. Je kan veel laten zien met je vaardigheid.


Lasercutter

De lasercutter is een machine, waarmee je vormen kan maken op de laptop en kan laten snijden door de lasercutter. ik hebben met de lasercutter een sleutelhanger gemaakt. Wat je als eerst doet is op de laptop een sleutelhanger vorm maken en daarin kan jij je naam zetten. Als je dat op de laptop hebt gedaan dan kan je op downlauden klikken en gaat de machine dat uit een materiaal snijden. Hieronder staat een foto hoe het uiteindelijk is geworden. 

op schaal maken

Op schaal maken was een project, waarbij je met piepschuim een informatiebalie moest maken. Dit moest natuurlijk op schaal. Ik heb dit met Walid gedaan en dit vond ik erg leuk. Wat heb ik hier van geleerd: ik weet beter hoe ik schaal opdrachten moest maken en hoe je met een machine het piepschuim kan laten verbranden. Hieronder staat een foto.

Solderen

Solderen doe je met een warme staaf en koper of ijzer. Ik doe het op school met koper. Je kan 2 draden koper pakken. Deze laat je smelten aan elkaar. Als het opgedroogd is dan zitten de 2 koperen draden aan elkaar.

Infographic

Een infographic is een tekst/grafiek waar je informatie uit kan halen. Infographic staat voor info-informatie, graphic-grafiek. Een informatie grafiek. Het hoeft niet altijd een grafiek te zijn, het mag ook gewoon een informatieve tekst zijn.

Isometrisch tekenen

Isometrisch tekenen is ook van belang, want als je iets wilt tekenen dan moet het duidelijk zijn en mooi. Isometrisch is ook wel 3D tekenen. Ik heb zelf een trein isometrisch getekend en op een website allemaal soorten figuren.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin